mandag 13. mai 2013

Tankekart "Virksomhetsstyring"

Foreløpig tankekart "Virksomhetsstyring" (BUS314)

Skjermdump: Tankekart basert på pensumdokumenter (delvis sortert, delvis med feil)
 
Dette ser ikke så ille ut. Ryddig, oversiktlig, kortfattet. Det er bare det at dette er bare pensumlisten. Bak de små rundingene i tuppen av hver linje er det mengder av informasjon. COSO feks er tankekart alene på 12 sider. Så jeg har en durabali ryddejobb foran meg!

Jeg har eksportert tankekartet (til punktliste i Word) skal printe det ut (bare 29 sider...). Så er planen å stryke - masse. Visstnok er dette et masteremne og dermed mer krevende enn de fleste tidligere fag jeg har laget tankekart i, men jeg har måttet slette en del for det. Dessverre ikke så mye at det gjør nytte på papir, men jeg har allikevel lært mye i prosessen med å lage disse tankekartene. :)

Å bruke slettekniven er krevende! Hvert punkt må vurderes godt før det beholdes, slettes eller evt flyttes/omformuleres.

Slik ser et av delkartene ut

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar