torsdag 23. mai 2013

Da er eksamen i skatt- og avgiftsrett over

Og jeg er sjeleglad! :)
I innføringsfaget i skatt for økonomer (BUS160) fikk vi noe vi var fortalt vi ikke skulle få - og mye mer å gjøre enn på tidligere eksamener, pluss haugevis av feller. Jeg reagerte på disse overraskelsene med stress og presterte ikke til mer enn en B på den eksamen. Til tross for at (jeg mener) jeg behersket faget til en klar A.
Til i dag hadde jeg forberedt meg godt - i håp om å ikke "gå på en smell" denne gangen også. Og det gjorde jeg IKKE. :) Jeg var ferdig etter to timer (halv tid), men hadde kladdet rett inn så jeg valgte å skrive noen sider på nytt. Fylle i litt mer tekst og slikt. Herlig!
De momentene jeg var usikker på (10 millionsgrense ved arv av ikke-børsnoterte aksjer og mva på tjenestegave) har jeg nå sjekket og de er riktige!
Og stresset tok meg aldri. Selv da jeg manglet RM-verdi på driftsmidler (feil/mangel i oppgaven) bare jobbet jeg videre og ventet på trøsterundebesøk.
Jeg tillater meg, for en ytterst sjelden gang, å juble rett etter eksamen - før sensur foreligger. Dette må bli en A! :-D
En bacheloreksamen igjen. Og ingen aner hva vi går til siden dette aldri er blitt holdt før. Så jeg vet hva jeg gjør i helga: løser oppgaver. Innimellom trening, matlaging, venninnebesøk, husarbeid og diverse som må ordnes fordi barna skal i hver sin bursdag (klær, gave, (melkefri) mat).
Tirsdag-søndag har jeg ferie. :) Mandag 3. juni er nemlig min første dag på (ny) jobb.
Natta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar