onsdag 15. mai 2013

Flere nye studieteknikker prøves ut

Det er "Virksomhetsstyring" det dreier seg om

Etter å ha laget komprimerte forelesningsnotater lagde jeg tankekart av dem.
Det lærte jeg ikke nok av. Så jeg lagde egne tankekart med pensumdokumentene som utgangspunkt.
Det heller ga meg ikke helt "dreisen på pensum".
Da gikk jeg over til å løse tidligere eksamensoppgaver. Og det hjalp overhodet ikke! Det var rett og slett grusomt, kunnskapen var ikke god nok til det (for noen dager siden).

Å gi seg var uaktuelt!

Så da lagde jeg "puggekort". En slide i PowerPoint med stikkord/spørsmål og en slide med svar. Det ble 144 slides tilsammen (dvs 72 stikkord/spørsmål).
Det fungerte! Nå er tidligere eksamensoppgaver løst uten de store problemene. Og jeg er veldig klar for eksamen! :) Jeg har lest dokumentene - og har et godt grunnlag under puggingen. Men det ser ut til at pugging er nødvendig i det faget her (basert på A-besvarelse vi har fått fra tidligere eksamen).

Puggekortene:

Disse printer jeg ut to på hver side og tosidig. Når det da er to spørsmål etter hverandre og to svar etterhverandre, blir riktig svar bakpå riktig spørsmål. Lærerikt å lage. Lærerikt da jeg skar de til. Og lærerikt i bruk :) De fungerte veldig greit på nettbrett også.
 

 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar