onsdag 3. april 2013

Utfordringer er morsomt!

Mine utfordringer:

Som sagt, jeg gledet meg til eksternregnskapsøvingen (i går). Fordi jeg visste det ble mye å gjøre, og en del utfordringer med den obligatoriske oppgaven.
Utfordringene ble større enn antatt da jeg ble alene (vi er vanligvis to hjelpelærere på disse øvingene).

Men jeg synes det gikk rimelig smertefritt. Jeg laget en powerpointpresentasjon (på 1 side) som ble vist hele timen. Der ble studentene informert om at jeg var alene, at de måtte skrive seg opp i kø for hjelp. I tillegg oppfordret jeg dem til å samarbeide (det er mye god læring i å lære bort!). Jeg hørte ingen klagde, selv om jeg selvfølgelig forstår at alle ville hatt en time hver av min tid. Det var ingen på kølista som ikke fikk hjelp i alle fall - det også tar jeg som et godt tegn.

Og utfordringer til andre:

Sitat foreleser e-post nr 1 22. mars:

"Der satte du meg på ei hard nøtt.
...

Dvs. min setning på foilsettet skal strykes."

Sitat foreleser e-post nr 2 22.mars:

"Denne var vanskeligere å finne ut av.
...
Så jeg tror ikke at den noengang har funnets."

Store barn = store gleder :)

Noen ganger litt rare gleder? Men uansett gleder - uten at det er på noens bekostning! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar