søndag 21. april 2013

Studieteknikk i "Virksomhetsstyring"

  • Først av alt har jeg handouts av forelesningsnotatene - med egne notater.
  • Så har jeg skrevet notater av forelesningsnotatene (som ligger øverst i permen på bildet).
  • På grunn av stort og fragmentert pensum har det ikke blitt skrevet notater av pensumet.
  • Jeg har laget tankekart av forelesningsnotatene. Veldig stort og fragmentert (foreløpig).

I morgen er siste forelesning og jeg bør jo ha repetert alt for å kunne stille relevante spørsmål. Burde-burde som hører til i en ideell verden.
  • Jeg har startet på begynnelsen av pensum og lager tankekart. Det blir vel en måte å skrive notater på. Kanskje blir det notater av tankekartene også. Det får tiden vise, det er enda 24 dager til eksamen.
  • Dette ser ut til å bli mye bedre tankekart enn tankenkartene basert på forelesningsnotatene! :) Samtidig som jeg nå leser pensum og lager tankekart så kikker jeg innom forelesningsnotatene - og føyer til når det står noe "vettugt" der.
Jeg er liker å lese, men lærer best av å gjøre, derfor alt dette "arbeidet" med pensum.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar