søndag 14. april 2013

Når noe høres for godt ut til å være sant...

... så er det som oftest nettopp det!

Ikke sant altså...

DN.no har en artikkel om "Luksusbilfellen"
"- Det har nesten knekt meg. Jeg kommer til å tape en million på de bilene. Jeg må kanskje selge familiehytta for å overleve, sier han."

Jeg vet jeg setter meg på en hest når jeg sier dette, men jeg kan anbefale å ikke investere mer enn man har råd til å tape.

Når man tar en risiko så har det to utfall: positivt og negativt. Høyere risiko (for negativt utfall) gir høyere avkastningskrav. Her ser det ut til at de som sitteri "luksusbilfellen" har fått godt med "avkastning" (i gjenkjøpsavtalen). Eller skulle fått.

En ting er vel sikkert: det var morro så lenge det varte

Her er bilde av en Bentley :

* Jeg vet ikke om det er slik Bentleyen det henvises til i artikken ser ut


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar