lørdag 23. november 2013

Følg med i timen!

Det kan straffe seg å ikke gjøre det...

Et eller annet sted i forelesningsplanen til investerings- og finansieringsanalyse (BUS322) har jeg klart å overse at jeg burde ha lest "et par kapitler" i pensum. Det var mer enn et par kapitler, det var nærmere bestemt 10, 11, 12, 13, 25 og 27. Jeg hadde fått med meg 1-9 og 24 da, men det stoppet litt opp i kapittel 24 (om single-index-model) - mulig derfor jeg ikke har gått videre med de andre kapitlene. Jeg vet ikke helt...

To dager senere

Så har jeg brukt hvert eneste ledige sekund til å lese. Lese og markere. Så skrive notater. Tegne, scanne og skrive formler. Og ikke minst forstå! Jeg har forstått noe av pensumet når vi har gått igjennom det på forelesning - og fått til oppgavene (i Excel/OxMetrics), men den gode forståelsen har jeg definitivt manglet. Men nå, etter å ha lest så mye på så kort tid føler jeg meg veldig kunnskapsrik!

- alfa - benchmark - Treynor - M2 - Sharpe - meravkastning -

Til neste forelesning

Da har jeg forberedt meg! Kapittel 19 og 20 leses og skrives notater og formler til. Det er om hedging (sikring).

Eksamen er rett rundt hjørnet!

Den er allerede 27. november! Så her er det bare å stå på og forberede seg for harde livet! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar