fredag 8. november 2013

Kundelønnsomhet og statistikk

I strategisk økonomistyring jobber vi nå med kundelønnsomhet og i finans gjør vi noen statistiske analyser. Det får meg til å reflektere rundt eget kundeforhold til vår internettleverandør. Vi har i 1,5 år har ustabil linje og nå er tålmodigheten vår relativt tynnslitt...
I området har de fleste gått over til fiber (ikke vi, for vi var strålende fornøyd med GET da fiber ble solgt her), så vi koster nok GET mye mer enn vi genererer inntekt for dem. Dvs nå genererer vi ikke inntekt en gang, for vi har fått kreditert noen måneder både tilbake og frem i tid. Dårlig med positiv kundelønnsomhet herfra nå.

Nå har vi funnet ut at routeren logger når "linja ramler ned", så det fører vi nå opp i et eget tekstdokument. Det hadde vært morsomt å puttet dette inn i et regneark og prøvd å kjøre noen statistiske analyser. "Heldigvis" har jeg for mye å gjøre til å begynne med slikt "tull". ;)

Og endelig med disse loggene ser det ut til at det blir tatt nye tak fra GET sin side for at vi skal bli kvitt ustabiliteten. Fornøyd klarer jeg ikke være når det ramler ned 2-3 ggr i timen, men at det er håp om bedring er jeg svært fornøyd med!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar