lørdag 12. januar 2013

Et nytt semester er i gang

Januarblokk

Å snu døgnet

Og jeg ser fordelen med små barn! Da blir man vekket tidlig uansett om det er ferie eller hverdag. I alle fall har våre barn vært slik. Men nå vokser de til slik at de også kan sove lenger på morgenen. :o Dermed må jeg innrømme å ha vært en smule trøtt denne uka. Det er utrolig deilig å være litt for lenge oppe på kvelden.

Faget nå

Faget i januarblokka denne gang er for min del strategiimplementering og prestasjonsmåling (BUS310). Da jeg leste boka før semesterstart var jeg litt skeptisk, den virket ikke veldig fengende. Men veldig raskt etter studiestart viste det seg at dette er spennende! Foreleser er veldig flink til å gjøre teoretiske modeller praktiske. Og bare et par timer inn i første undervisningsdag fikk vi en oppgave å gjøre. :)

Videre er jeg (nok en gang) takknemlig for å være på en fantastisk gruppe! Hyggelige, "snille", flinke og ambisiøse: alt jeg kan ønske meg. :) Så håper jeg at de setter pris på mitt "medlemsskap" og bidrag også.

Vurderingen (karakteren) i dette faget blir fordelt slik: 20% på en gruppeoppgave, 30% på en gruppeoppgave og 50% på individuell 3-timers eksamen (med avkrysning, flervalg og "essay").
Det første eksamenscaset har vi allere de fått (!), neste kommer neste uke og om ca to uker er den individuelle eksamenen. Her ligges det som vanlig ikke på latsiden. Hoff er en krevende lærer, ikke noe tvil om det, men så lærer man (les: jeg og flere med meg) mye av slike krevende opplegg også! :)

Til sist litt skryt

Liker du ikke slikt så slutter du å lese her. Karakteren i "Styring og organisering" (BUS312) er kommet og jeg er så stolt at vi snart ser det på strømregninga. ;) I faget jeg holdt på å ikke få ta fordi jeg "bare er bachelorstudent" presterte jeg å få A. Det var krevende, men vanvittig morsomt - innholdet i faget altså, ikke (bare) karakteren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar