fredag 26. oktober 2012

UMB er et veldig bra universitet ...

... som tilbyr mye mer enn landbruksutdannelse!


I en fersk undersøkelse svarer 17 prosent at de «umulig kan svare» på spørsmålet om hva slags inntrykk de har av UMB. Kilde: http://www.dn.no/talent/article2490924.ece

For tre år siden ante jeg ikke at UMB utdannet annet enn bønder. For 2,5 år siden visste jeg at de også hadde økonomiutdannelse. På første skoledag for drøye to år siden fikk vi vite at økonomistudiet var den største studiet på UMB. Det er flere studenter tilsammen andre steder på universitetet, men ikke på en utdannelse - de er fordelt på mange mindre studier. Jeg må si det varmet da Erna Solberg i en debatt om europakrisen på UMB (mars 2012) poengterte at hun kjente flere fra UMB - og alle var økonomer og ingen bønder.

Dette "toppes" med at jeg det siste året fra flere forskjellige hold, unge og gamle, fra universitet og høgskoler, har hørt at arbeidskravene er strenge og høye på UMB.

Ikke bare har UMB et økonomistudie, de har en HandelsHøgskole. Det forplikter!

De har flere fag som kombinerer økonomi og miljø i tillegg til valgfag som kan brukes til å spe på økonomikunnskapene med miljøkunnskap. At miljøkunnskap blir stadig viktigere og mer etterspurt er ingen hemmelighet.

Jeg gjentar meg selv: UMB er et veldig bra universitet som tilbyr mye mer enn landbruksutdannelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar