tirsdag 23. oktober 2012

Tankekart i et praktisk fag som prosjektledelse

Det er to grunner til at jeg har tatt et nytt, for meg utradisjonelt valg i studieteknikken i "Praktisk prosjektledelse". Det ene er at det er et praktisk fag - og det kan man ikke eller i liten grad lese seg til. Det andre er at forelesers presentasjoner er veldig likt det jeg selv begynte å skrive som notater ("sammendrag") av læreboka.

Så da lager jeg heller tankekart! Det vil si jeg leser og streker med gul blyant først. Deretter går jeg tilbake, noen ganger samme dag andre ganger uka etterpå, og lager tankekart av det jeg har streket under. Dette har jeg merket er best å gjøre etter forelesning, da har ting modnet og blitt utvidet.

Kvaliteten på kartene er ikke tipp-topp, men det er ikke vitsen heller. Vitsen er at jeg får reflektert rundt temaene som for det første er viktige i prosjektledelse og for det andre er (viktig) pensum til eksamen. *





* Legg merke til prioritert rekkefølge ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar