søndag 7. oktober 2012

Hva man (bør vurdere) gjøre mer av

Reise!
4/10 pensjonister skulle ønske de hadde reist mer ifølge denne artikkelen i BT. Det kan kanskje være fordi reisemulighetene var mindre da de var unge enn de er i dag. Jeg mener å ha hørt at det arrangeres charterturer til Nordpolen "nå for tiden". :o
Jeg er så enig og det er bare et par dager siden jeg tenkte at jeg vil reise (mye) mer! Forrige uke var jeg (og ei venninne) 5 dager i Kroatia. Vi verken så eller gjorde så mye (les: husmorferie), men vi vil gjerne komme tilbake med familiene våre.
Tidligere har jeg vært på noen Sydenturer og et par mer eksostiske reiser (Estland i 1992 og Zambia/Zimbamwe 1996) med foreldrene mine. Mauritius og USA har jeg og min kjære også besøkt. Og vi gleder oss til barna blir så store at de vil ha glede av en tur til USA.

Turen jeg hadde (med venninne) til Paris i påsken i år lever jeg på enda. Jeg fikk bekreftet hvor forelsket jeg er i Frankrike, det franske språk og jeg er lamslått av arkitekturen i Paris (vi gikk, gikk, gikk og gikk lange dager og nøt synene i Paris)! Jeg må definitivt ta med familien på en ferie i Frankrike en gang!

Jaggu har jeg opplevd og lært en del på disse turene. Fattigdom og utenkelig fattigdom, "no-thank-yous", ett klesskift i håndbaggasjen, rigide imigrasjonsmyndigheter (på Mauritius av alle steder), store avstander og hinsides store avstander, kulturforskjeller, god mat og dårlig mat, mindre og mer hyggelige folk og masse annet.

Jeg har en liten drøm. Om en dag å få jobbe i utlandet... For en opplevelse!

Helsa!
3/10 skulle ønske de hadde tatt bedre vare på helsa. Åkei, der ligger jeg vel greit an. Jeg bor ikke på Stamina HOT, men gjennomfører 2-3 treningsøkter der i uka med glede. :)

Jobbe mer?
Svært få skulle ønske at de jobbet mer. Det skal jeg foreløpig ikke uttale meg om. Jeg er svært klar for å jobbe nå. Og arbeidet med å lage og registrere CV rundt om er startet. Jeg er så spent! Om under ett år ser jeg for meg at jeg sitter på et kontor med utfordrende oppgaver - og storkoser meg.

Et av mine få blogginnlegg "uten mening". Som det muligens kommer flere av fremover. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar