torsdag 19. september 2013

I går var det informasjonsmøte om masteroppgaven

Instituttleder og studieveileder ved HH ved UMB

T401 var nesten helt full (120 plasser). Det er gledelig at så mange velger å skrive masteroppgave ved UMB og det er bra at så mange studenter går på et slikt informasjonsmøte.

Min masteroppgave - nå?

Det er enda et år til jeg skal begynne å skrive, men den oppgaven tror jeg det skal godt gjøres å planlegges for mye (som så mye annet - etter min mening).
Det ble opplyst om frister, veiledere, foreslått temaer mm. Etterpå kunne vi gå og snakke med veiledere for å få flere forslag eller komme med egne ønsker om oppgavetemaer.

Som så mange andre aner jeg ikke hva jeg skal skrive om, men hovedprofilen min er økonomistyring og jeg både vil og må skrive innenfor det "faget".  Jeg har et håp om å finne en problemstilling som forbereder meg på arbeid som Controller. Men grunnen til at jeg gikk på informasjonsmøtet i dag er for å starte en tanke- og modningsprosess om hva jeg vil skrive om. Så får tiden vise hva temaet og problemstillingen blir.

Jeg snakket ikke med noen potensielle veiledere, men skal nå forhøre meg litt med en bedrift jeg har lyst til å jobbe med og sjekke ut foreslåtte temaer og lese litt på tidligere masteroppgaver. HH ved UMB har en del slik informasjon på sine nettsider: http://www.umb.no/ior/artikkel/master-i-okonomi-og-administrasjon-sivilokonom
Innen 1. februar må jeg skrive kontrakt (med veileder) og da ha et tema og en arbeidstittel klar. 2. mai skal fremdriftsplan mm. foreligge. Så det er like greit å begynne nå - tiden frem til februar og mai går rasende fort!
 
Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar