torsdag 5. september 2013

Fag høsten 2013

Ja, hvilke tall var det terningen trillet dette semesteret da?

Det er litt sånn jeg føler det i forhold til fagvalg. Det er (for) mye å velge i, men samtidig ikke nok. Det er visse krav til fagsammensetningen (som det kommer eget innlegg om). Og dette skal passe på timeplanen med hverandre - og med jobb og familie... I tillegg til feilinformasjon fra studieveileder har det vært litt av en knute å løse opp i for min del.

Planen sier ...

AOS340 Kvalitativ metode (5 stp)
BUS313 Strategisk økonomistyring (10 stp)
BUS322 Investeringsanalyse og finansiell risikostyring (10 stp)

Meeeen

Man bør ta metodefaget høsten før man begynner med masteroppgaven. Jeg skal starte med masteroppgaven om et år, altså et halvår før det som er "A4". Pr nå har jeg ingen ide hva jeg skal skrive masteroppgave om. Dersom jeg skal få vurdert en problemstilling må jeg ha denne klar før 10. september. Det er veldig snart! Derfor vurderer jeg å ta ECN202 Innføring i økonometri i stedet denne høsten. Meeen: dette vil medføre at jeg får metodefaget samtidig med masteroppgaven - og det er jo egentlig for sent. :svett:

Dette føles ut som store valg, og til dels er det nettopp det fordi det vil påvirke de neste to årene av mitt og min families liv. Allikevel vet jeg at dette kommer vi oss godt igjennom uansett hva jeg velger å ta når. Utfordringer er jo gøy! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar