onsdag 25. september 2013

Noen sa det var mye å gjøre på master

Og det hadde jeg ikke merket så mye til

Visstnok var det nok å gjøre i Styring og organisering (BUS312) - og å lese Strategianalyse og -formulering (BUS305) og til dels i Strategiimplementering og prestasjonsmåling (BUS310) - og det var mer enn nok å lese i Virksomhetsstyring (BUS314), men ikke mye? Det var kanskje fordi jeg kombinerte disse fagene med bachelorfag? I tillegg til at jeg ikke tok 100% fag ene semesteret (selv om jeg jobbet ca 35% ved siden av).

Men nå... Nå merker jeg det er mye å gjøre på master!

Unntaket er, enn så lenge, metoden (AOS340), selv om det tar tid å lese og skrive notater før og etter hver forelesning. Men det kommer to oppgaver, det ene bestått og det andre med karakter (100% av karakteren faktisk), så det kommer til å bli en del å gjøre der også.
I strategisk økonomistyring (BUS313) er det ukentlige innleveringsoppgaver (som ikke er gjort på 5 minutter heller minimum 5 timer). Et gruppecase over 3 uker er 50% av karakteren. I Finans og investering (BUS233) er det en måte å lære på: å gjøre. Første innlevering har vi fått tre uker på og det er store datamengder som må bearbeides. Flere ganger. Men pyttsann, det er i Excel (jeg elsker Excel  - selv etter 8 timers intens jobbing i Excel i går). Eksamen er et 30-timers case. Juhu! :)

Så bare 20% av dette semesterets karakterer settes på "tradisjonell" eksamen (tre timers skriftlig, individuelt) - resterende 20 studiepoeng er case. Case er morsomt, det er mer reelt - og det er mer utfordrende. Mye mer utfordrende, men også veldig lærerikt.

Meningen var å studere deltid og jobbe deltid

Men når timeplanen gikk i hop i alle retninger, så hadde jeg satt opp fullt studie denne høsten og til våren (2014) gitt. Og dette går foreløpig veldig bra. Jeg er ajour i alle fag (og litt foran til tider). Jeg er motivert til å bli ferdig med masteren om to år. For jeg et at dersom jeg dropper et fag nå blir jeg 0,5-1 år senere ferdig - og det ønsker jeg ikke. Jeg har alltid vært en "doer" (eng: å like å gjøre/produsere), er en doer - og forblir en doer. En interessant jobb om 2 år er super motivasjon.

Blogging

Jeg skal prøve å blogge litt om temaene vi har i fagene, men det kan se ut til at jeg ikke klarer å holde bloggen like mye i live som jeg har gjort før. "I'll do my best!" som Greven sier. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar