onsdag 14. november 2012

Kuuuult !

Kult er vel ikke akkurat noen kandidat til "årets nye ord" eller kandidat til noe annet enn "enkel og upresis uttrykk"-prisen.
Oxford American Dictionaries derimot kårer årer årlig de beste og viktigste nye ordene som har dukket opp i det engelske språket ifølge denne artikkelen på DN.no.

Årets vinner er GIF. Det er en gammel betegnelse på et bildeformat (med flere bilder - som gir animasjon) og jeg er selv kjent med det fra mange år tilbake. Nå har det visstnok blitt populært og viktig igjen fordi man kan lage slike animasjoner på smarttelefoner. Visstnok sier jeg fordi jeg ikke har merket dette (mulig jeg er for gammal?).

Andre nominerte ord var:
  • Eurogeddon 
  • Super PAC
  • Superstorm
  • Nomophobia 
    • Denne kjenner jeg igjen! Å få panikk av å ikke ha mobilen i nærheten...
  • Higgs Boson 
  • YOLO 
  • MOOC

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar