onsdag 21. november 2012

Leseplan

Jeg har lest om andre som lager seg leseplan. Det kan være i begynnelsen av semesteret eller mot eksamen for å sikre seg å komme gjennom alt.
Nå har jeg sett på noen tidligere eksamensoppgaver og eksamensangsten har kommet i hus. Endelig! :)

Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Ikke med hva heller. Så etter å ha tenkt litt fant jeg ut at jeg kunne prøve å lage en plan for hva som bør gjøres og deretter sette noen tidsestimat på når jeg skal gjøre dette.

Det gikk jo rasende enkelt! Selvfølgelig dro jeg opp Excel og skrev i vei. Så pyntet jeg på med farger og plutselig fikk jeg en (nerdete) ide om å prøve Pivottabell. Det ble jo sååå pent! :-D

 
Det som ikke er like pent er kalenederen min. Den er full av kollokvie i 3 forskjellige fag, diverse avslutninger for barna, egne treninger og andre sosiale happenings. I fleng!
Jeg har ikke regnet på hvor lenge det er igjen til eksamen - og det har jeg ikke nerver til å gjøre heller! Nå må jeg sette meg ned og ... sjekke Excel ... pynte på og flette sammen egne og forelesningsnotater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar