søndag 27. mai 2012

Juniblokk 2012

Det blir BUS233! På "jordboerspråk" heter det "Informasjonssystemer for virksomhetsledelse".

Vi skal visst få "økt forståelse for hvordan virksomhetsledelse kan bidra til effektivisering av forretnings- og ledelsesprosesser" (Emneinfo, BUS233, Fronter). Dette er jo midt mellom, eller midt i det jeg studerer og har studert tidligere: IT og økAD (for administrasjon hvor ledelse inngår).

Pensumet er "Information Systems Today: Managing in the Digital World, Valacich & Schneider, Prentice Hall (4th Edition) Eller: (5th Edition)". Siden denne ikke var å få fatt i raskt på nettbokhandler støttet jeg denne gangen studentskipnaden og kjøpte den på Boksmia. 570,- kostet denne femte utgaven (4. utgave koster 370,-).

Undervisningen og øvelser er fra 9 til 14 hver dag uke 23 og 24. Det blir gruppebaserte deleksamener underveis i kurset (hva nå enn dette betyr?!) 22. juni er det individuell flervalgseksamen og det skal leveres en skriftlig rapport som skal presenteres muntlig.
Summa summarum: Det ser ikke ut til at det blir noe slaraffenliv i juni for min del. Men jeg gleder meg! Jeg har så vidt lest i pensumboka og det traff meg midt i blinken. God og forståelig engelsk og rett og slett interessant tema. Foreløpig: midt i blinken!

Frem til 4. juni skal jeg prioritere å ha ferie. Hvile litt etter en påkjennende eksamensoppkjøring. Men jeg skal også bruke litt tid på å lese meg opp på juniblokka - for å ikke jobbe meg ihjel i juni.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar