lørdag 19. mai 2012

Gleder dagen etter eksamen

Fredag 18. mai var eksamensdag. Det føles som om øk/ad-kullet som begynte 2010 får utdelt eksamen 18. mai hvert år. Det er forsåvidt riktig, både i fjor og i år har vi hatt det. Men (takket være kunnskap fra STAT100) er det et for tynt grunnlag å trekke noen konklusjon fra. ;)

Hva gjør man dagen etter å ha avlagt eksamen? I for eksempel finansiering og investering (BUS220)? Når grublingen over hvordan det gikk på eksamen har lagt seg, men motivasjonen for å dykke ned i neste eksamen fortsatt ikke er veldig nærværende... Jo, da flytter man forelesningsnotater, andre notater, oppgaver og ikke minst ens egen eksamensoppgave og -besvarelse. Fra "korttidslager" til "mellomlager". Korttidslageret mitt er en smalordner. Den får jeg fint plass til i sekken min. Ja, jeg får også plass til 2 slike i sekken. En brevordner er en vanlig perm - den smale versjonen (se på bildet under).

(: Veldig "behagelig" aktivitet. Veldig lite krevende på utslitte hjerneceller. :)

Bilde fra www.hippo.no 
Å ha et titalls slike smalordnere er dog både unødvendig og tar mye plass i bokhyllene mine. Derfor flytter jeg det jeg trenger å ta vare på over i brevordnere (den brede på bildet over). Kort tid dtter eksamen tar jeg vare på alt i brevordneren.  Ikke alltid det er dagen etter. ;) Når karakteren så er kommet kaster jeg så mye som mulig av notatene. 

Til slutt sitter jeg alltid igjen med eksamensoppgaven, -besvarelsen og eventuelle obligatoriske oppgaver.  Det er gjerne et par tankekart og minst mulig notater, men som oftest 30-60 sider i ett dokument. Jeg kaster som regel alle oppgaver. De har jeg jo fasit på på PCen(e) allikevel. Likeså med notater - det jeg har på PCen(e) trenger jeg egentlig ikke på papir. 

Etter 4 semestre og 3 blokker har jeg nå begynt på min 3. perm. Perm nr 2 inneholder bare høsten 2012, så den er det ikke kastet mye. Alt i STAT100 er beholdt fordi det er mye der som jeg ikke har på PC. Den første er fin og grå, den andre rosalilla, mens den tredje nå er mørkegusjegrønn. Gjenvinning, for innholdet er jo det viktigste! 

Og det må jeg si, jeg har hatt bruk for det jeg har tatt vare på flere ganger! :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar