tirsdag 29. mai 2012

Oppsummering våren 2012

Da er vårparallellen over. Og jeg må nesten skyndte meg å skrive en oppsummering. For det første før eksamensresultatene kommer og påvirker meningene mine og for det andre før juniblokka begynner og jeg glemmer hele greia fordi jeg har "gått videre".

La meg begynne med det beste: å jobbe som hjelpelærer i Excel (BUS133). Det har hatt sine positive og utfordrende sider, men alt i alt har det vært et svært givende arbeid. :)

Det nest beste har vært finansiering og investering (BUS220). Jeg liker matetikk, selv om jeg ikke ser at finans er min "bane". Jeg er rett og slett for gammel til å bli børshai, tempoet virker mye høyere enn jeg ser for meg min fremtidige karriere. Investeringsdelen er veldig nyttig. Mon tro hvor lenge jeg husker annuitetsformelen - noen uker eller måneder? :p

Så tilbake til det beste, men også værste: foretaksstrategi (AOS237). Aldri før har jeg følt meg så forvirret. Jeg tror jeg nå vet hvordan en fis i en kurvstol har det: ikke særlig godt. I løpet av semesteret har jeg lest, jeg har skrevet notoater, jeg har vært på forelesning og gjort de obligatoriske oppgavene (i gruppe). Men aldri har jeg forstått så lite av det jeg har produsert. Før 3-4 dager før skriftlig eksamen. :o Men hvor mye riktig og/eller fornuftig vi klarte å produsere på eksamenscaset (40%) og jeg på den individuelle skriftlige eksamen må jeg bare vente på sensuren for å få vite. Det kan være enten eller. Går det bra er strategi et morsomt tema og jeg tror nok jeg vil fortsette litt i denne retningen. Har det imidertid gått dårlig tar jeg det som et tegn at dette koster for mye for meg til at jeg planlegger noen karriere i denne retningen.

Sensurenfristen for finansiering er 8. juni, hvor vi får vite resultatet noen dager senere = 11. juni.
Sensurfristen for strategi er 13. juni, med noen dagers påslag for administrasjon til oss studenter = 16. juni.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar