søndag 24. februar 2013

Å følge drømmene sine

Drøm blir til virkelighet

Jeg hadde et innlegg i august (2012) om å være konstruktiv om man var lei jobben. Nå kom jeg over en artikkel som er vel så inspirerende om å se muligheter fremfor umuligheter.

Fremtiden blir hva man gjør den til

En gang for lenge, lenge siden - da jeg var barn. Da trodde jeg at fremtiden kom til meg. At dagene var forhåndsprogrammert. Men slik er det jo ikke! Visstnok er det lagt noen rammer for hva jeg kan gjøre i morgen, feks vil jeg si det er umulig for meg å fly til månen i morgen, men i det store og det hele finnes det et uendelig antall muligheter som kan velges. Etterpå, i morgen eller til neste år.

Tøft å skifte kurs i moden alder

Dine Penger skriver her om en som begynte på skolen igjen for å følge drømmen sin. Jus-studie som nesten 50-åring står det respekt av! Det er tøft å studere og tøft å gå tilbake til skolebenken etter "noen" år i arbeidslivet. Og det er virkelig tøft å tørre å satse slik som Hans gjorde!
Artikkelen har en del andre gode tips til hva man må og bør tenke på om man vurderer eller skal bytte kurs (- i moden alder).

"Det sitter mellom øra"

Det er et uttrykk jeg har hengende på kontorveggen min. Og det man har mellom øra slutter ikke å virke selv om man bikker 25 år. Takk og lov! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar