fredag 31. august 2012

Tips til jobbsøk

Det er ikke lenge til jeg er jobbsøker ... eh ... jeg har så vidt søkt på en jobb og vurderer å legge inn en åpen søknad et annet sted (som jeg så søkte etter folk). Og her er en artikkel jeg synes var informativ. Veldig detaljert, men er man engasjert og vil ha Jobben (med stor J) så er det kanskje dette som skal til?
http://www.dinepenger.no/jobb-og-pensjon/dette-maa-du-spoerre-om-naar-du-er-paa-intervju/20249491

Folk stiller absolutt for få spørsmål. Ofte skyldes nok dette dårlig forberedelse; altså at folk ikke tenker over hva de trenger å vite om jobben.

Åja, dette må jeg nikke gjenkjennende til. Jeg må innrømme at jeg ikke altfor ofte har gjort grundige sjekker verken rundt eller i firmaene jeg har søkt jobber. Før! Nå er det andre boller. :)

Er jobben riktig for deg?

Dette har jeg også begynt å reflektere mer over i det siste når jeg leser jobbannonser. Jeg håper at jeg kan være såpass kresen at jeg kan søke og takke ja til en jobb som nettopp er riktig for nettopp meg. Det er ikke det samme som at jeg bare sier ja til Drømmejobben, men et sted jeg kan trives, kollegaer og arbeidsgiver kan trives med meg.

Og til sist står det forslag til 13 modige spørsmål. Om du føler for det - klikk på linken over og les selv. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar