lørdag 18. august 2012

Nå har det braket løs (augustblokk)

Så her er livet lagt på is. Så mye som er mulig når man er etablert med hus, stasjonsvogn barn og slikt. ;)

(August)blokk betyr 150 timers arbeid i løpet av 3 uker. Det vil si i snitt 7 timers arbeid hver eneste dag, ikke bare mandag-fredag. Det er en del i klassen som ikke har gått på UMB tidigere og derfor ikke visste hvor intensivt slik blokkundervisning er. Jeg håper det har gått opp for dem (for et par dager siden...).  Foreleser skal ha skryt for å høre på studentene, hva vi er vant til, hva vi liker og trenger - og ikke liker. Hun har tilrettelagt både pensum og undervisningen og notater slik at "vi henger med". Ja, jeg kan snakke for min egen del i alle fall, men det virker som om flere er av samme oppfatning.

Augustblokk i strategianalyse og strategiformulering (BUS305) betyr en gruppecaseeksamen fra 17. august til 31. august og en individuell eksamen fra 2. september til 3. september.
Det er godt å ha tid på eksamensoppgaver i et slikt fag. Det er strengt nødvendig egentlig. Samtidig så blir det enda vanskeligere å "vedlikeholde det vanlige livet" - når eksamen ligger og lurer så lenge.

I går fikk vi gruppecaseeskamensoppgaven. Den virker å være i tråd med det vi har gått igjennom til nå. Og det er igjen en påbygning av det jeg hadde i foretaksstrategi (AOS237). I forhold til de som ikke har hatt AOS237 virker det som om jeg har kjempefortrinn. Samme lærer gjør at jeg forstår mer av logikken og tankegangen og uttrykkene også. :)

Jo, nå har vi også fått et eksempel på en god eksamenscasebesvarelse - og det var NYT-caset! Ikke det jeg var med på (med to andre), for vi (ikke jeg i alle fall) har ikke besvart spørsmålet om hun kunne få bruke det som eksempel. Jeg tenkte hun ikke trengte det før til våren (når AOS237 går igjen). Hmm, jeg burde kanskje svare da.

Stolt dame her i hus i dag ja! :) Så da har jeg tatt meg mange timer fri - med trening og kakebaking (har en sønn som skal feire 8-årsdagen sin i morgen).

Edit: Jeg glemte å si at jeg ELSKER undervisning på engelsk. Det er FANTASTISK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar