onsdag 29. august 2012

Urettferdig ?!

I dag har jeg fått beskjed om at jeg ikke er ønsket i faget BUS312.

Selv om jeg har hatt innvilet plass siden oppmeldingen åpnet. Grunnen er den lille teksten M-ØK på emnebeskrivelsen på umb.no. Studiehåndboka på papir nevner ikke denne fortrinnsretten. Og Studweb har, som skjermdumpene under viser, ikke nevnt noe om muligheten for å miste plassen igjen. Tvert i mot etter min mening - det står jo klart og tydelig INNVILGET flere steder. Eksamensdato og alt. Selvfølgelig har jeg full tilgang til alt på Fronter - og har fått alle mail med nødvendig informasjon.
PS: Mer tekst under bildene...


Jeg er RASENDE!

Hadde det ikke vært for at jeg spurte studieveileder (igjen) om alt var i orden i går, så hadde jeg sittet på første forelesning på tirsdag og 1) fått ha faget uten problemer eller 2) blitt kastet ut. Og det værste er at oppmeldingsfristen går ut på lørdag. Jeg har brukt mange timer på å vurdere hva jeg "skal bli når jeg blir stor". MANGE! Og så blir en mulighet jeg har så lyst på rappet rett foran nesa på meg på denne, i beste fall, tvilsomme måten!

Jeg VIL ha dette faget! Jeg SKAL ha dette faget!

Og stikker UMB flere kjepper i hjula for meg så skal jeg bråke! Dette er MIN sjanse - og de skal ha en eller flere paragrafer å slå i bordet med for å nekte meg eksamen i BUS312 høsten 2012! Ellers kan jeg vel slå i bordet med legalitetsprinsippet - hvor de kan vise til at de kan TA FRA MEG en studieplass jeg i mange uker ikke har kunnet forstå annet enn at jeg har fått. Da skal de få bevise at ikke en eneste masterstudent har trukket seg slik at jeg som "liksommasterstudent" skal få delta. For utover høsten skal jeg BEVISE at de velger riktig når de ikke graver etter grunner til å kaste meg ut.

1 kommentar: