mandag 3. september 2012

Eksamen i strategi

Den handler om ... strategi!

*rofl*

Konkurranse, endringer, internt, eksternt, samfunn, ressurser, relasjoner, muligheter, trusler, kapring og innovasjon, produkter og markeder, pro og cons.

Det er gitt 2 nyhetsartikler som bakgrunnsstoff til to av spørsmålene, mens i to andre spørsmål er det bare bittelitt bakgrunnsinformasjon. To spørsmål må vi virkelig tenke sjæl - nesten så jeg føler jeg har funnet opp kruttet på nytt.

Alle spørsmål har sidebegrensning - og den er med litteraturliste. Selvfølgelig er det gitt altfor liten plass og alle mulige gode og dårlige, men alle lovlige, triks blir brukt for å gjøre besvarelsen best mulig - både av faglig innhold og lesbarheten.

2500 ord og 219 linjer har jeg nå - på 5 sider. 9,5 time igjen til innleveringsfristen. Nå er det tydeligvis tid for en pause og så skal besvarelsene revurderes om et par timers tid. Jeg er ikke stressa på tid, men på kvaliteten i utvelgelsene. Argumentasjonen er jeg også trygg på. Men når vi får 2 sider å skrive om "life, universe and everything" så sier det seg selv at å velge ut er sinnsykt vanskelig!

Og dette er en individuell eksamen selv om den er hjemme og over 1,5 døgn, det vil si at jeg ikke diskuterer besvarelsen med andre. Det hadde vært en stor hjelp nå. Men slik "hjelp" hadde vi på gruppeoppgaven (30% av karakteren), så det er forsåvidt riktig å jobbe individuelt nå. Men akk så vanskelig i et slikt fag hvor nær sagt alt kan være viktig - og riktig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar