onsdag 7. desember 2011

Eksamensjobbing

Ja, hvordan jobber man best mulig frem til eksamen? Sove til 12 og lese fra 14 til 02? Eller hva med å ha lest pensum på forhånd - og nå repetere? Starte studiedagen kl 9 og jobbe intenst til ei god lunsjpause kl 12. :) Så litt lesing videre til kl 15 for en pause til 19 og da et par timers småflikking på et eller annet småtteri. Kl 22 begynner nedkjøringa og målet er å være i drømmeland før midnatt...

Jeg lurer hva jeg gjorde så bra på psykologieksamen i august. Det vet jeg ikke. Jeg skylder mest på flaksen jeg da... Men så slo det meg, her jeg sitter og prokastrinerer (utsetter) de luxe... Hva med å ta den samme "oppkjøringa" nå som da? Makroøkonomi er også et fag jeg sliter med, på lik linje med psykologien. Så gjør jeg det samme nå, kanskje jeg klarer å gjøre det bra på makroeksamen også?!

Vi har fått tre prøveeksamener (I, II og eksamen fra 2010). De har jeg limt sammen til ett dokument. 38 sider takk. Det er like langt som notatene mine pleier å være fra bok/pensum/forelesninger! Så det dokumentet er mitt pensumutgangspunkt nå før eksamen. Boka tviler jeg på at jeg kommer til å åpne igjen. I går hadde vi en kollokvie med 6 studender som diskuterte det ene og det andre. :) Vi ser ut til å slite med det samme - og det ser ut til å være det foreleser har forklart dårlig/ullent. Da sliter nok mange andre med det samme også.
I dag sitter jeg og skal lage tankekart over de forskjellige oppgavene. Jeg har laget tankekart over pensum før, men nytt til psykologieksamen var at jeg lagde på oppgavene også. Det prøver jeg nå igjen, så får vi se hvordan eksamen går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar