onsdag 7. desember 2011

Tips til eksamen i STAT100

Formelsamling, formelsamling, formelsamling!
Ha en god formelsamling og du vil slippe å ble deg ihjel i bok, forelesningsnotater og oppgaver!

Ja, sånn i tillegg til å regne, regne og regne da... Må ikke glemme verdien av å faktisk jobbe med et fag. ;) Men å lage en formelsamling er også en type jobbing.

Min formelsamling er på 15 sider (inkludert forside med innholdsfortegnelse). Den har jeg jobbet med i mange timer! På deleksamen brukte jeg bare formelsamlingen og ikke noen bok eller andre notater. Det er det jeg håper at jeg kan gjøre på hovedeksamen også.

Jeg har lært mye av å lage (og endre hundreogørten ganger) denne formelsamlinga. Derfor anbefaler jeg det gjerne videre!

4 kommentarer:

  1. du kunne vel ikke tenke deg å legge ut dette? leser selv til eksamen i statistikk nå og har fått ned en del, men alltid greit å ha noe å sammenligne med for å se om man har glemt noe :) prøvde å finne en mailadresse å sende denne henvendelsen til, men fant ikke?

    SvarSlett
  2. Du kan få /overskriftene/ dersom du sender en mail til meg. mebu er det jeg har foran krøllen, så vet du resten sant?

    SvarSlett
  3. Hei! Litt sånn idiotisk spørsmål, men formelsmling har du den i perm eller i bokform, dvs i vanlig skrivebok, eller har du tatt ut arkene og lagt det i en perm?

    SvarSlett
  4. Hei, ingen spørsmål er dumme, for ved å spørre kan man bli smartere. Så å stille spørsmål er smart :)

    Dersom du ser dette blogginnlegget: http://okadstudent.blogspot.no/2012/05/formelsamlingen-til-statistikk.html så kan du se overskriftene i min formelsamling.

    Da jeg tok STAT100 så hadde vi ikke noen bok jeg kunne ta sider ut av. Jeg kunne kanskje ha klippet i den, men jeg tror ikke det hadde vært noen god løsning. Så jeg skrev hele formelsamlingen selv i Word.

    Jeg skal skrive et nytt innlegg med skjermbilde av formelsamlingen og hvordan man kan skrive formler i Word.

    SvarSlett