onsdag 14. desember 2011

Alternative julegaver

Jeg var så vidt inne på det i går når jeg blogget om billige julegaver. I dag er det en artikkel på NA24 som fanget min interesse. Rike ønsker seg ikke geiter til jul.

– Folk som ikke har så mye penger, sitter litt nærmere virkeligheten.
Og det er jeg saktens enig i!

Forskjellen er ikke stor, 41% for de med en årsinntekt under 100.000 og 24% for de over denne årsinntekten. Men de som har under 100.000 i årsinntekt, de har så vidt til det de trenger. Så vidt, eller egentlig ikke det en gang! Fattigdomsgrensa i Norge er faktisk på 196.000. Og allikevel så påstås det at 41% tenker på og bryr seg om andre. Imponerende!

Det er forkastelig å tenke for mye bare på seg selv! Og det er litt forkastelig av meg å påstå at det er forkastelig. Men det får jeg veie opp med å ... kjøpe et par geiter i julegaver.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar