lørdag 27. august 2011

Motivasjon og Youtube

Jepp, når motivasjonen påvirker utholdenheten eller intensiteten i negativ retning er det på tide med endringer! Da både boka og forelesningsnotatene begynte å endre språk fra norsk til gresk gikk jeg over til engelsk! På Youtube. Helt vanlig youtube --> www.youtube.com. Der søkte jeg etter ord som organization, skinner, freud, pavlov, motivation, learning, mm.

Det ga nytt giv (aka motivasjon eller utholdenhet/økte intensiteten)! Så nå er det over i gamle notater fra de tider da jeg studerte pedagogikk. Det er "tider" og ikke "svunne tider", jeg er voksen ikke gæmlis takk! En annen vinkling på temaene, men med noen veldig nyttige innspill. Slik som at betinget respons er en unaturlig kopling mellom stimulu og respons. Men forskjellen på klassisk og operant læring er fortsatt litt diffus for meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar