søndag 28. august 2011

Viktigheten av forberedelser

I praksis har jeg ikke fått forberedt meg til forelesninger annet enn å lese boka. Og boka inneholder mye tekst og mye av den er med sosiolekt fra psykologiens verden. Essensen har derfor ikke alltid vært like lett for meg å få fatt i.
Men i dag er det lagt ut powerpointene til morgendagens forelesning! Og nå har jeg lagt de inn i notatdokumentet mitt. Og jeg føler jeg har litt mer grep om essensen og hovedtrekkene enn jeg har hatt før de andre forelesningene. Mulig jeg sitter igjen med den følelsen etter morgendagens forelesning også? Det hadde vært digg!

Og om jeg ikke har oversikten etter forelesning i morgen får jeg lage et innlegg om dårligere forelesere. De finnes. Dessverre. Hyggelige kan de også være og det er fryktelig leit at de da er dårlige og hyggelige. De kunne jo vært uhyggelige og dårlige slik at det hadde vært lett og greit å kritisere dem?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar