mandag 3. november 2014

Hva kan gå galt, går galt + en ulykke kommer sjelden alene

25 dager igjen til innlevering!

For et par uker siden hang ene museknappen på laptopen seg opp. Greit nok, det kan løses med ekstern mus. Jeg bruker ofte ekstern mus allikevel.

Forrige uke begynte batteriet på laptopen å tømmes merkelig raskt. Noen ganger. Greit nok, jeg har alltid lader tilgjengelig. I helga sluttet batteriet å ta lading. Og dersom kontakten ramlet ut (liten plugg, så det gjør den fra tid til annen) så døde pcen helt. Ikke så kjekt. Men jeg hadde min forrige laptop tilgjengelig.

Backup av begge PCene.
Siden nettet var ustabilt går det ping på begge pcene (for å se om det er feil på en PC eller nettet).


PCen fra 2010 hadde windows 7. Greit. Office 2010. Ikke så greit. Ikke Dropbox. Ikke fikk jeg installert DropBox heller (mange rare feilmeldinger). Uakseptabelt. Men jeg har kjøpt Windowslisens og reinstallerte den gamle pcen med Windows 8.1. Gikk (nesten) som smør! Mistet noen studietimer på det der, men jeg har i alle fall et alternativ.

For å legge til litt flere utfordringer så gikk pæra i lampa på kontoret på torsdag (mor-barn-lampe med sær lang pære). Samme dag som jeg ikke fikk til å steke pannekaker i malmpanna (pannekaker stekt på teflonbelegg er ikke så godt). Karma? Dårlig karma? Næsj, tilfeldigheter!
Det har skjedd mer også, jeg gjør en del merkelige ting for tiden. Det er hjernens svar på innspurtsstresset. ;)

PCen er nå hos doktoren og jeg håper på å få den igjen i løpet av en uke. Den gamle PCen er så tung. Og så er det autocorrect I (jepp, på I ja!) internet explorer. :s

I dag skal litteraturkapittelet bli ferdig. Har jeg bestemt meg for!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar