tirsdag 18. juni 2013

Resultatene i Årsregnskap (BUS215)

Aldri har jeg sett noen slik karakterfordeling!

Aldri en så høy stryk heller. Noe er riv ruskende galt når det blir slikt resultat. Foreleser skyldte på manglende forkunnskaper og for lite arbeid fra studentenes side. Dårlig lærebok og dårlig oppgavehefte, lite oppgaver å øve på og ingen tidligere eksamensoppgaver er nok også en bidragende faktor. Selv om det ikke var forståelse å få for alt det der.

A: 3% (7% under normen)
B: 3% (22% under normen)
C: 16% (14% under normen)
D: 23% (2% under normen)
E: 26% (16% over normen)
F: 29% (15-20% over normen)

Gitte karakterer sammenliknet med norm for fordeling av karakterene (på et større utvalg enn 31 studenter og jeg har "halve mennesker" på  normen, men dog). Error bars er tegnet på 20% avvik (i hver retning, 40% tosidig). Det er kun karakteren D som er innenfor normfordelingen, men C er ikke så langt unna. I både antall og prosent er det størst differanse på karakteren B (-5,9 og -85% i forhold til normen). 

Motivasjonen for å stå på for 40% riktig i konsernregnskap er heller laber i dag... Den var ikke skyhøy fra før, men nå er det staheten min som driver meg videre. Heldigvis gleder jeg meg til å gå på jobb i morgen. Til min fantastiske sjef - og morsomme oppgaver.

Dagens anbefaling

Ikke ta et fag første gangen det undervises i! La andre ta barnesykdommene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar