fredag 14. juni 2013

Forsinket sensur

Jupp, nå begynner det å koste også. Sensuren til BUS314 (Virksomhetsstyring) er en uke forsinket i dag. Jeg har aldri vært borti så forsinket sensur før (foruten juniblokka i fjor, hvor det manglet en signatur fra sensor som var utenlands).
Fra forskrift om eksamen (UMB):
Ad. 10-2 For sensur forsinket med mer enn èn uke, iverksettes økonomiske sanksjoner overfor emneansvarlig institutt.

Jeg foreslår at sensor får et lite elektrisk støt hver gang en av h'ns studenter er på studweb for å se etter karakteren sin. Dersom det gis informasjon til studentene som venter, vil dette gi fri fra slike elektriske støt i 1 døgn.

SiTs uttalelse om den forsinkede sensuren: "Jeg ser du har sendt mail til emneansvarlig, og han er nok den beste til å svare på hvorfor sensur er forsinket."

Ikke nok med at vi ikke fikk noen pensumliste i faget og ikke fikk noen repetisjon. Vi ble gitt beskjed om at det ikke var aktuelt å stille spørsmål om pensum mellom undervisningsslutt og eksamen. Dette har jeg ikke vært borti i noe annet fag ved UMB før! Og mens jeg er i det sure hjørnet: hvorfor har man puggeeksamener på masternivå? Nei, jeg må ærlig innrømme at jeg stiller høyere forventninger enn som så.

Sensuren i BUS260 (Skatte- og avgiftsrett) kom heller ikke til tiden. Fristen var i går, så det er jo ikke så gæli...

1 kommentar:

  1. Oppdatering: 1,5 uke forsinket, fagansvarlig svarer ikke på mail.

    SvarSlett