onsdag 17. september 2014

HLOOKUP og VLOOKUP

Denne uka er det beregning av poeng og omregning til karakterer som står på planen i "Excel for økonomer" (BUS133).

Klokka er litt over 8 og enda et kvarter til øvingen starter.
Datasalen i 3. etg på Tårn kl 8 en onsdags morgen.


Tilbake til dagens tema: VLOOKUP og HLOOKUP. Dette har jeg vært igjennom tre ganger før, en gang som student og to som hjelpelærer. Derfor vet jeg at dette blir utfordrende timer som hjelpelærer dette semesteret. Det er mange med meg som synes at logikken i disse formlene ikke er intuitive. Men også at det går bra, for når man først ser logikken så er det jo kjempeenkelt. Forrige gang jeg var hjelpelærer møtte jeg på en student som tok dette på strak arm. Da ble jeg skikkelig misunnelig - og studenten veldig stolt. :)

Here we go! Med skritteller i lomma, det blir en del gåing i løpet av 4 timer med øving - og jeg er nysgjerrig på hvor mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar