tirsdag 2. september 2014

Entusiastiske Excel-studenter

Jeg er imponert!

Første forelesning var i dag kl 8. Første øving var kl 14-16. Mine spådommer om at det ikke kom noen var grundig feil. Allerede før klokka var kvart over to! Ok, øvingen er fra 14:15 til 16:00.

Det var nesten fullt på datasalen i tredje etasje på Tårn. Og de som var der de gjorde oppgavene til punkt og prikke. Spurte og gravde, lurte, prøvde - og fikk til.

Det beste var at de lurte på hva de skulle gjøre når de var ferdige med oppgavene. "Gjøre de en gang til eller gå hjem" svarte jeg. Mange av de som var på øvingen i dag kommer rett fra videregående - og ikke er vant til frivillige øvinger.

Jeg gleder meg til i morgen tidlig!

Kl 8 (ok, 8:15 da) i morgen er det på'n igjen. 4 strake timer med sum, potenser, faste og relative referanser, rader og kolonner, arkfaner og dokumenter. Det var ikke alt som satt som støpt i dag, det er tross alt et par år siden jeg "tok i" denne "teorien". Det kreves noe annet som hjelpelærer enn når jeg selv jobber med Excel, selv om det er det samme.

Men først sove. 
Dagen startet med masteroppgaven kl 730. Kl 13 skiftet jeg (fra sitte-hjemme-lese-klærne) og kjøpte meg sushi på vei til skolen. 2 timer med Excel, 30 minutter med masteroppgaven og så svisj på yoga. Dusj, mat og så Skypemøte om masteroppgaven før blogging nå. Trøtt som ei strømpe! Men så sinnsykt morro denne dagen har vært! Og tenk, morgendagen blir sikkert enda bedre.

#VerdensHeldigste #ElskerExcel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar