fredag 13. juni 2014

Å teste evnetester

Testprosjekt  for evnetester

Det var mange tester... Dette er hva det handler om:
"Vismakonsernet og Nova skal nå gjennomføre et studie for å finne svarene på disse spørsmålene. Vi inviterer derfor 150 studenter til å gjennomføre evnetestene som er mest brukt i norske rekrutteringsprosesser."

De som deltar får trening og forståelse av evnetester og bidra til bedre forståelse av hvordan evnetester bør brukes. Vi kan også få goodiebag fra Orkla og Mondelez Intenational - og er med i trekningen av en iPad. 
Det er fem forskjellige tester og noen av dem igjen består av flere deltester. De tar fra noen få minutter til 3/4 time å gjennomføre. 

Som jeg har skrevet om før ("deleksamen som jobbsøker") er dette en type eksamen og de testene jeg har tatt til nå har definitivt gitt meg eksamensfølelse! Pluss litt til, fordi her er det meningen at man ikke skal forstå eller rekke alt (ja, noen smartinger gjør allikevel det, men så superintelligent er jeg ikke). 

http://www.kurztutorial.info/iq-test/logik/ergaenzungsfrage.png 
Etter 60 sånne - på 30 minutter var jeg like gjennomstekt som en seig biff...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar