onsdag 4. mai 2022

Eksamensutfordringer

 Kort innom. Jeg sitter all den tid jeg kan og forbereder eksamen nå. Har et par forelesninger å se (forsikring/pensjon), men den meste tiden går nå til å lage ferdig maler til eksamen. Eksamen er på 3 timer - og da har man ikke tid til å sitte å gjøre alt fra bunnen av.

Frustrasjonen går i alt annet som kræsjer. Jeg har et stort hus og skulle gjerne ha vært mer ute og vedlikeholdt det. Høyttrykksspylt heller, rakt plenen (dvs, fjernet den - vil anlegge miljøvennlig blomstereng), vasket og polert bil og mc. Så har kjølehjørnet begynt å ta natta, det må byttes (eller, jeg bytter hele kjøkkenet), fryseskapet må avrimes (selv om det skal gjøre det selv). Og ikke minst skulle jeg gjerne ha brukt tid på å nyte finværet - på to hjul. 


Prioritering, utsettelser, delegering og multitasking er løsningen. Dvs å veksle på oppgaver. Men jeg kan høre på forelesningene mens jeg holder på ute. Smart!


Først: Excel!


2 kommentarer:

  1. Lykke til med eksamen og øvrige prosjekter

    SvarSlett
  2. Takker. Det går vel bra. Men det er litt ubehagelig mye "spennende" for tiden. Håper jeg snart får tilbakemelding på semesteroppgaven i alle fall. Er ikke den bestått, er alle forberedelser til eksamen forgjeves. Alt det andre tas når eksamen er over - lovlig prokastrinering kalles det :p

    Solen skinner - og i ettermiddag blir det et par timer fri fra "bøker" til fordel for mc :)

    SvarSlett