torsdag 7. april 2022

Semesteroppgaven: luksusproblem

Semesteroppgaven har kommet. For ganske lenge siden også.. Jeg så den først nå (har vært utrolig mye siste måneden, så jeg har så vidt fulgt noen forelesninger).

Oppgave 1 er vurdering av eie/leie. Ikke spesielt interessant synes jeg.

Oppgave 2 er vurdering av å kjøpe bolig med utleiedel. Det gjør jeg jo nå, så det caset er plankekjøring. Med min litt spesielle situasjon inntektsmessig de siste årene, hadde det vært en morsom oppgave :p 

Oppgave 3 er å vurdere solceller og leasing av bil. Jeg har undersøkt og hatt lyst på solceller i flere år og  jobber nå med solceller og har egen bil (eid, men er godt kjent med leasing via jobb). Plankekjøring det også. Og jeg har tenkt tanken på å bytte bil (den er 4 år nå). Så denne er definitivt mest nyttig for meg personlig.

Tror jeg går for nr 2. Og legger inn noen (virkelige) utfordringer. Bare for morro skyld. Plankekjøring kan andre kose seg med ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar