søndag 2. februar 2014

Formelsamling i statistikk (og finans)

Formelsamling er et godt hjelpemiddel

Her er den første delen av innholdsfortegnelsen og noe av selve formelsamlingen. Overskriftene kan se litt glorete ut her på skjerm og det er fordi jeg brukte farger og skrifter som skilte hva som var hva. 

Skjermdump av statistikkformelsamlingen
Klikk på bildet for større og klarere bilde.

Formler i Word

For å skrive formler i Word så bruker jeg "Equation" (ligger på Insert-menyen). Siden jeg bruker dette så mye har jeg lagt det til "Quick Access Toolbar": 

Skjermdump av Word

Også i investeringsanalyse og finansiell risikostyring (BUS322) hadde jeg en formelsamling som jeg brukte under hjemmeeksamen. Denne var noe annerledes enn i statistikk og tok utgangspunkt i formelsamlingen fra statistikk og innføringskurset i finans (BUS220). 

Skjermdump av formelsamlingen i BUS322. 
Klikk på bildet for større og klarere bilde.
Grønnfargen viser at det er formel/regel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar