tirsdag 10. desember 2013

Understanding the Financial Crisis - very good explanation!

Jeg har tidligere skrevet om å se videoer på YouTube når motivasjonen svikter. Nå er det ikke motivasjonen som har sviktet, men detaljnivået i pensum som er så høyt at jeg søker litt forenklede forklaringer før jeg gyver løs på (amerikansk*) pensum.

Her er en flott forklaring på den siste finanskrisen. Den er veldig godt fortalt! Selv om de første par minuttene ikke virker veldig kule (som mange av disse videoene er), anbefaler jeg på det varmeste å se til 5-6 minutter. Da blir det morsomt! :)


Dette var pensum i makroøkonomi for noen år siden. Jeg forstod deler av det, men nå var det som om mange biter som falt på plass! :)

* Amerikanske forfattere har jeg hørt får betalt pr side. Derfor er gjerne amerikanske lærebøker store, tunge og med masse tekst. "Global Edition" har jeg lagt merke til at ikke er særlig mindre enn de amerikanske versjonene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar