onsdag 28. august 2013

Tastaturshortcuts til overskrifter i Word

Superenkelt!

I går ordnet jeg nummererte overskrifter i Word. I dag laget jeg shortcuts på tastaturet, slik at jeg slipper å måtte innom musa for å sette overskriften.

Når jeg nå skal ha overskrift 1, trykker jeg bare Ctrl + 1 (kontrolltasten og 1-tallet - samtidig).

Beklager merkelig norsk og dårlig eller ingen oversettelse. Jeg har så og si alltid jobbet med engelsk versjon verken av Windows eller Office - og kan derfor dessverre ikke oversettelsene. Men bruker du Google, finnes det sikkert slike oppskrifter på hvilket språk du måtte ønske.

Høyreklikk på overskriften og velg "Modify"

Klikk på "Format" og "Shortcut key"



 Trykk Ctrl (kontroll-tasten) og 2-tallet (samtidig)

 

Trykk "Apply"

 

 Trykk "Close"

 
 
 

Til sist: "OK"

Dersom du ønsker å ha disse snarveiene i andre dokumenter, så huker du av for "New documents based on this template" også.

Voila - ferdig!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar