søndag 16. september 2012

Forelesningspresentasjoner

JESS! Nok en gang har jeg klart det: få fatt i forelesningsnotater "før tiden". Enda nå gjorde jeg det ikke bevisst (var for opptatt i augustblokka), så dette var jo bare utrolig kjekt.

Jeg er av den typen som lærer best ved å ha forelesningsnotater (delvis) klart før forelesning. Og jeg liker å ha alt i Word. Forarbeidene til forelesninger består for meg i både lese pensum og å gjøre om powerpointpresentasjoner til pent formattert i Word. Puh, det var en tung setning. Jeg leser - og jeg kopierer fra PP til Word. :)

I to av høstens fag får vi presentasjonen på forhånd. I ett annet fag har vi ikke fått det. Da skriver jeg da overskriften på slide'n og ekstranontater - og så fyller jeg i med resten når vi får presentasjonene å Fronter.

Hva så i det faget vi enda ikke har fått noen presentasjoner? Jo, der tok jeg feil gitt. Det var spørsmål i forelesning i går om disse ble lagt ut - og jeg trodde at jeg hadde fått lastet de ned "før tiden" jeg da - og at de nå er fjernet. Men ved nærmere sjekk (nå) så ligger de der enda. FY, til de studentene som ikke sjekker fagets frontersider!

Læring før forelesning:
* lese pensum
* skrive stikkordsnotater av pensum
* forberede notater

Læring forelesning:
* følge med
* ta notater
* være aktiv (/bidra i diskusjoner ol)

Læring etter forelesning (repetisjon):
* penskrive notater, ordne figurer ol.

Læring før eksamen (repetisjon):
* sammenstille egne notater fra pensum og forelesningsnotater
* lage tankekart

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar