onsdag 26. oktober 2011

Kald lesesal og mini-pc og tankekart

Puh, ble mye i tittelen i dag...

Kald lesesal:
I dag har jeg droppet å lese før forelesningen. Fordi det er så lavla kaldt på lesesalen. Og i forelesningssalen. Jeg orker ikke være ispinne resten av dagen etter 3 timer i Tårn!

Mini-pc:
Så da sitter jeg heller hjemme med min nye mini-pc. En Lenovimodell av noe slag jeg kjøpte brukt for en drøy tusenlapp! Den er vel et år gammel og nær sagt ikke brukt. Så dette var et godt kjøp. :) Tastaturet er godt, skjermen er god og batterikapasiteten bedre enn den vanlige laptopen min. Og ikke minst veier den mindre og tar mindre plass i sekken. Det setter ryggen min pris på. :)

Tankekart:
Tidligere har jeg laget tankekart i eksamensoppkjøringa, men dette semesteret er litt "kaotisk" så jeg har begynt allerede nå. Først jus, men makroøkonomi kommer snart det også. Jeg er i gang med "eksamensstatistikk" i makro også. For det faget er helt gresk for meg pr nå, så jeg må få oversikten på et eller annet vis. Starte et sted og så grave meg fremover/nedover. Statistikk trenger ikke noe tankekart, der har jeg en formelsamling på flerfoldige sider i stedet. ;)
Bare jeg får installert freemind, skal jeg prøve å få lagt ut de midlertidige tankekartene her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar