onsdag 12. oktober 2011

Deleksamenen i STAT100

La meg starte med det positive. Jeg synes oppgavene var enkle. Jeg syntes jeg hadde god tid. Og derfor tror jeg det gikk bra.
Men! Jeg hadde en slurvefeil. Drittslurvefeil! P(X) = 1-P(6). Jeg startet oppgaven så fint, men etter å ha slått opp i tabellen glemte jeg å ta 1-0,121. Sannsynligheten for et tilfeldig tre var 80% og sannsynligheten for å få 7 eller flere friske av 10 var 0,121? NOT! E(X) var jo 8 for pokker. Dette burde jeg virkelig ha tenkt på, men neida.:( Jeg er så sinna på meg selv atte!
Om jeg har nest siste oppgaven feil (den om standardfeil i utvalget) så er det helt greit, for der var jeg kanskje på tynn is. Jeg visste ikke bedre.

Jaja, jeg gjør vel ikke den slurvefeilen igjen...

Starten på eksamen var av det uvanlige slaget. Vi kom inn 10:05 og i det jeg var ferdig med å pakke ut av sekken (åpen bok eksamen) så fortalte medstudenten bak meg at oppgavene ble delt ut. Da var klokka 10:10. Eksamen skulle jo begynne 10:15 og jeg trengte en tur på do. Men det fikk utsettes en time ja. Det var så vidt jeg rakk å skru av mobilen før eksamenspapiret kom på pulten. :o
Ingen informasjon verken om hjelpemidler eller mobil eller innlevering eller signering. Veldig merkelig!

Men kunnskapen er i mitt hode og jeg må få det ut, selv om omstendighetene endrer seg og ikke alltid blir som forventet. Jeg lærte det av eksamen i organisasjonspsykologien! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar