lørdag 9. juli 2011

Resultater våren 2011

La meg starte med den jeg er mest stolt av: BUS210 (Driftsregnskap og budsjettering) 10 stp (A) :Har jobbet veldig mye med faget, men har holdt motet oppe takket være fantastiske forelesere (Kjell G. Hoff og Svein K. Hansen). 20% er en entimes skriftlig eksamen og 80% skriftlig 3 timers eksamen basert på obligatorisk oppgave (ikke åpen bok). Tøfft fag! Og veldig morsomt.

Deretter henger AOS120 (Markedsføring)  5 stp. 1/3 av karakteren er en oppgave om tydeligere merking av allergener (karakter B) og 2/3 skriftlig eksamen (karakter B+) på 3 timer. Dette er ikke mitt interesseområde (mildt sagt), så den karakteren er jeg meget stolt av. Kun 2% fikk A.

Så BUS110 (Eksternregnskap) på 10 stp (A) Dette må ha vært det enkleste faget jeg kommer til å få på hele studiet. Men eksamen ga meg litt bakoversveis. Det var min første med alle hjelpemidler - og det var mer enn nok å gjøre.

Nest sist en eksamen som jeg koste meg på: JUS102 (Kontrakts- og selskapsrett) 5 stp:  Jeg har ikke noe annet enn morro å si om det. :)

Og til slutt semesterets fag: BUS133 (Excel for økonomer) 5 stp: A. 40% er to innleveringsoppgaver (nr 1 karakter A-) og 60% 3,5 times skriftlig eksamen uten hjelpemidler. Jeg elsker Excel!

Jeg glemte ECN120 (makroøkonomi): B. Interessant fag, men ikke helt min gate. Og med en foreleser som burde vært pensjonert så gikk det litt i ball kan man si. Men uansett en bra karakter.

Alt-i-alt sier jeg meg meget fornøyd med dette semesteret. 40 studiepoeng! Jeg antar at dette er det semesteret med de beste resultatene da jeg går mer ukjent stoff i møte de neste 2 årene. Så disse karakterene nytes!

3 kommentarer:

  1. Hello Merete, kan du hjelpe litt med BUS201? Sliter med faget og vil spørre om innlevering, hva er din epost eller facebook?

    SvarSlett
  2. Det skulle jeg gjerne gjort. Jeg har dessverre ikke sett kommentaren før nå. Innstillingene var slik at jeg fikk e-post når noen la igjen kommentar i bloggen, men den er tydeligvis ikke slik lenger. :( Dvs, jeg har satt det opp igjen nå.
    :)

    Min UMB-epost er mebu før krøllen, og resten vet du vel.

    Anonym: Jeg håper allikevel det har gått bra i faget og: Lykke til på eksamen på tirsdag

    SvarSlett
  3. Du har ikke tilfeldigvis tankekart fra bus210?

    SvarSlett