tirsdag 8. oktober 2013

Årets TV-aksjon: Ingen tid å miste

Å gi: enten med penger eller med tid

Min første erfaring som bøssebærer begynte i 3. klasse på videregående. Russen gikk med bøsser for TV-aksjonen og siden den gang har jeg gått med bøsse så og si hvert eneste år. Jeg kan bare huske to unntak og det var det året jeg nettopp hadde fått barn for første gang og neste år hvor jeg var høygravid med barn nr 2.
Barna har vært med og det er ikke det de jubler høyest over å være med på, men det varmer å se hvor mange som gir så mye. Det er også veldig hyggelig å snakke med så mange - kjente og ukjente. Og så gjør vi det til en tid for ettertanke og takknemlighet for hvor godt vi har det.

I år er det Nasjonalforeningen for folkehelsen pengene går til

Og mer spesifikt skal det gå til deres arbeid med demens. Det står mer på nettsidene til TV-aksjonen: http://www.nrk.no/tvaksjonen/ om aksjonen "Ingen tid å miste".

Denne historien synes jeg var veldig rørende og godt forklarende hvordan demens kan utarte seg:
http://www.nrk.no/mr/faren-vart-dement-da-ho-var-11-ar-1.11266397 Demens er ikke en sykdom med et sett gitte symptomer. Demens består av flere typer og ikke har Alzheimers eller begynner med å ikke huske hva de gjorde i går. Noen husker godt hva de gjorde i går og hva de skal gjøre etterpå, samtidig som de for eksempel ikke forstår hvordan de skal ta klesvasken, eller dropper stell av personlig hygiene.

Meld deg som bøssebærer!

http://www.blimed.no/

Eller gi ditt bidrag til konto 8380 08 09005

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar