lørdag 13. juli 2013

Et utdrag av pensum i Virksomhetsstyring (BUS314)

Til eksamen brukte jeg puggekort. 156 puggekort hadde jeg - og antallet gjenspeiler et relativt stort pensum. Og ikke minst et intrikat pensum.
Jeg har tidligere skrevet blogginnlegg om hvordan jeg prøvde å lese og lage tankekart. Det fungerte ikke og jeg gikk over til disse puggekortene - som jeg også skrev om.
Puggekortene er laget i PowerPoint og jeg har smått tenkt og prøvd å få de på et bloggvennlig format. Løsningen ble printscreen, da det er for mye å lagre hvert enkelt kort som bilde og tekst ikke ville lagres i rtf-format.

Risiko, Risikohåndtering, Konsekvensreduksjon, Risikostyring, Enterprise Risk Management, Internkontroll

Compliance, Risikobilde, Monitoring, Corporate Governance, Governance, NUES

Kapitalkrav, Basel, Iboende risiko, Residualrisiko, Risijoevne/ -vilje, Styringsmodell

Vesentlighet, Internrevisjon, Styrets forvaltnings- og tilsynsansvar, Revisjonsutvalg, Risikovurdering

Kontrollfunksjoner, Eksternrevisor, Mangel i risikostyring/internkontroll, Revisjonsrisiko, COSO, Tre forsvarslinjer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar