onsdag 21. september 2011

Studieteknikk (notater/pc/lesesal)

Jeg har en tidkrevende, men som resultatene viser, en effektiv måte å studere på.

Den går ut på følgende:
  • Jeg leser ukas pensum.
  • Så leser jeg en gang til og streker under det viktige.
  • Deretter skriver jeg dette inn på pc.
  • Og før eksamen sammenstiller jeg som oftest forelesningsnotater og egne notater.

 
Nå sitter jeg på lesesal og leser. Eller "leser". Jeg har lest og streket under, så nå skriver jeg. Og på lesesaler er det gjerne stille... DØRGENDE STILLE! Men på datasalene er det jo mye støy.
Det skulle vært egne datalesesaler. Hvor knotring på tastatur var helt greit, men ikke skravling.
Eller så kan jeg legge fra meg snill-pike-syndromet og taste i vei. :p En annen løsning er å høre på musikk (lavt!).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar