søndag 4. september 2011

Lykke til i morgen!

Det gjelder meg selv og det gjelder de hordene av medstudenter som leser denne bloggen. Eller alle medstudenter jeg tenker på som kunne lest bloggen, det er nok flere enn de som faktisk har lest den.

Men jeg ser at det den siste uka har vært en del søk på eksamen og organisasjonspsykologi som gir treff og besøk på bloggen min. Det er hyggelig om den er til glede eller nytte. :)

I morgen klokka 9 braker det løs. Da er det 3,5 (eller 4 for de med ekstra tid) timer med tømming av alt på innsiden av hjernebarken!

Mine tips, helt egenerfarte og uten rot i noen spesifikt teori (å hællanmin så lei jeg er ordet TEORI) er å legge seg tidlig - og sovne tidlig eller i det minste kople ut. Det er lite kunnskap som fester seg etter kl 22 dagen før eksamen!
Rolig morgen med en god frokost. Gjerne sette av tid til en forfriskende dusj og litt egenpleie. Jeg har troa på at man presterer bedre når man føler seg bedre. Og føler seg bedre gjør man vel vanligvis med et lite lag sminke feks? Eller en ekstra god bukse eller en lykkemynt i bukselomma. Jukselapp er ikke lov, men det er lykkemynt. :)
Matpakke! Ja fysj! Noen sverger til sjokolade og cola. Jeg tyr til juice, frukt, nøtterfruktblanding og sjokolade. Jeg har gjerne med meg ei brødskive (med sjokade) og noen ganger et kokt egg og litt bacon. Men jeg rekker ikke spise det. Sjokolade, nøtter og juice er finfint!
Og eneste tipset mitt om selve oppgaven er å skrive en god disposisjon! Husk hva som er spørsmålet, skriv disposisjon rundt det og disponer både innholdet og tiden godt.

"Å kunne definere og fortelle litt om de forskjellige teoriene vil gi karakteren C" mener jeg foreleseren sa. Det burde være grei skuring!

Jeg er gal, jeg gleder meg til i morgen! Vise alt jeg kan. Selv om jeg har hatt skrivesperre har jeg i dag gått igjennom pensum muntlig og da bare rant det ut av meg. Så jeg får heller skrive litt muntlig og håpe at middels formidlingsevne oppveies av særdeles god innsikt og refleksjoner over faget. Haha!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar