mandag 7. november 2011

Snart eksamenstid!

ECN220 (samføk): To forelesninger denne uka om økonomisk vekst og utvikling. Det bør være greit. Tror ikke det er noen spesielle likninger og slikt (som jeg ikke kan fordra i makroøk...). Deretter 3 uker med eksamensoppgaver og gjennomgang av dem. :) Er det som i januarblokka danner de prøveeksamenen grunnlaget for eksamen, så de må jeg jobbe mye med!
Ellers har jeg greie egne notater og de er utfylt med forelesningsnotater (gjort forrige uke). Jeg må lage tankekart... Og lese mye på valutakurser og is-lm-pb, ia-at og slike grafer...
Og hadde jeg "fulgt med i timen", så hadde jeg selv funnet ut at vi allerede har fått prøveeksamenene. Det visste jeg altså ikke, for jeg rakk bare å se første sliden av fredagens forelesning før jeg blogget. Men jeg er informert om at det har vi! :iiiiik:
32 dager til eksamen.

STAT100 (statistikk): Oblig2 er ute og jeg har gjort oppgave 1 og deler av oppgave 2. Det går litt greit egentlig. Det jeg må pugge mer på er varians og når H0 skal forkastes/beholdes. Større enn, mindre enn, pluss-siden og minus-siden... Formelsamlinga blir stadig større, men jeg har slurvet litt med å lese i boka i det siste. Notatene er på 105 sider i en perm og oppgavene måtte over i en annen perm (noen sider oppgaver, noen sider løsningsforslag og mange sider med egen regning).
36 dager til eksamen.

JUS201 (off forvalt): Aaah! Endelig litt roligere. Nå er det en uke uten forelesning. Det gir tid til å lese seg litt opp på tidligere vanskelige temaer. Det gir også tid til litt oppgaveløsning som gir god innsikt. Deretter kommer det to gjesteforelesere. Og den siste forelesningen brukes til eksamenstips ol. :)
Mine egne notater er jeg godt på vei til å bli ferdig med (kapittel 47 og 50 igjen i Boes bind 2). :) Da mangler sammenstilling av egne notater og forelesningsnotater - og tankekartet.
42 dager til eksamen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar